PNB MetLife 2020 ACEF ‘글로벌 고객 대상’ 금상 수상

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PNB MetLife 2020 ACEF ‘글로벌 고객 대상’ 금상 수상

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Sep 25, 2020

152년의 역사를 자랑하는 메트라이프는 전 세계 약 40여 개국에 진출, 약 4만 8,000명의 직원과 선정 100대 기업 중 90개 이상의 기업 고객을 보유하고 있다.

다양성과 포용성을 기업 경영의 가장 중요한 가치로 삼고, 1억 명에 달하는 고객에게 최상의 가치를 제공한다.

 

PNB MetLife가 ACEF 주관 ‘2020 제9회 글로벌 고객 대상’에서 금상을 수상했다. 이는 PNB MetLife가 데이터에 기반한 적극적인 고객 서비스를 통해 소중한 고객들의 급변하는 니즈를 만족시키고자 꾸준히 노력한 결과이다.

이번 수상에 기여한 데이터 기반 마케팅 활동으로 PNB MetLife는 고객이 선호하는 채널을 통해 고객에게 맞는 메시지를 유의미하고 조화로운 방식으로 적시에 전달할 수 있게 되었다.


PNB MetLife won the Gold Award for Data Driven Marketing by ACEF at the 9th Global Customer Engagement Awards 2020. The award is a testament of PNB MetLife’s continued efforts towards customer-centricity by applying data insights for proactive engagement to meet the fast-evolving needs of its valued customers.

The activities under Data Driven Marketing, for which the recognition was bestowed to PNB MetLife, included triggering of meaningful and harmonized interactions at the right moment, to the right customers, with the right communication via customer’s preferred communication channels.